Introductie
Waan je in de authentieke Amsterdamse sferen in het prachtige zeventiende-eeuwse pand aan de oudste gracht van Amsterdam: het Singel. Droom weg bij het rijkelijk gekleurde interieur, de kristallen kroonluchters, luxe stoffen en de expressieve prints. Geen van de 91 kamers en twee suites van Hotel Estheréa is hetzelfde, maar ze zijn stuk voor stuk met liefde ingericht.
Studioffice werkt al ruim vijf jaar voor het pareltje van de Singel in Amsterdam. Van packaging voor de eigen ontwikkelde kamergeur tot deurhangers, menukaarten en de volledige online campagne.
Logo
Bij de start van onze samenwerking hebben we het logo bijna niet veranderd. Het beeldmerk ‘HE’ hoorde bij Hotel Estheréa. Wel hebben we de lijnen iets verfijnd en de typografie onder het beeldmerk verbeterd.
Identiteit
Sprekende karakters en een fantastische klantenservice.
Hotel Estheréa stond en staat nog altijd bekend om haar hulpvaardige en warme karakter. Dit was vanaf de start van onze samenwerking een van de grootste troeven die we in handen hadden, waar we iets mee moesten doen. Er zijn meerdere werknemers die al tientallen jaren voor het hotel werkzaam zijn. Deze werknemers vormen het hechte team van Estheréa. Mede daardoor besloten we de identiteit te versterken door gebruik te maken van patronen met illustraties van dieren. De pauwen vertegenwoordigen de eigenares van het hotel, de flamingo haar rechterhand. De vrolijke en speelse dieren patronen verbeelden visueel perfect de uitstraling van het hotel.